VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

obchodnej spoločnosti Getriebe HD , so sídlom Burgtorstraße 8, 74930 Ittlingen, Nemecko, zapísanej v obchodnom registri IHK Rhein-Neckar č. 153#952261
(ďalej len „VOP“)

I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA A VYMEDZENIE POJMOV

1. Tieto VOP upravujú vzťahy, práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je obchodná spoločnosť Getriebe HD, so sídlom Burgtorstraße 8, 74930 Ittlingen, Nemecko, zapísanej v obchodnom registri IHK Rhein-Neckar s č. 153#952261 (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj tovaru na základe objednávky kupujúceho prostredníctvom internetových stránok predávajúceho: www.repasovane-prevodovky.sk (ďalej len „internetovej stránky“)

2. Kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: Getriebe HD,
Sídlo: Burgtorstraße 8, 74930 Ittlingen, Nemecko,
Zápis: zapís v obchodnom registri IHK Rhein-Neckar č. 153#952261,
IČ DPH: 65014/35520,
Bankové spojenie: Sparkasse Heidelberg, Kurfurstenanlage 10-12, Nemecko,
IBAN: DE70 6725 0020 1003 2894 40,
Adresa elektronickej pošty: info@repasovane-prevodovky.sk
Tel. číslo: 0170 1966522,
Prevádzka: Burgtorstraße 8, 74930 Ittlingen, Nemecko.

3. Orgán dozoru:
Názov: IHK Rhein-Neckar,
Adresa: 68161 Mannheim,
Tel. č.: 0621 1709-0,
Web: https://www.ihk.de/rhein-neckar/.

4. Vymedzenie pojmov pre účely týchto VOP
Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

Predávajúci je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná vrámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.

Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Podnikateľ je a) osoba zapísaná v obchodnom registri, b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

5. Právne vzťahy medzi predávajúcim a spotrebiteľom neupravené kúpnou zmluvou a týmito VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) , zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“), zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ako aj inými súvisiacimi predpismi (ďalej len „zákon o elektronickom obchode“), zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“).

6. Právne vzťahy medzi predávajúcim a podnikateľom neupravené kúpnou zmluvou a týmito VOP, okrem ustanovení v čl. II bod 1,7, čl. IV bod 4, čl. VI bod 2-19, čl. VII bod 2-29, 31-32, ktoré sa na právny vzťah medzi predávajúcim a podnikateľom nevzťahujú, sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).

7. Tieto VOP sú viazané na predaj a kúpu tovaru na základe objednávky kupujúceho prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefónu a s ich obsahom informuje predávajúci kupujúceho pred uzatvorením kúpnej zmluvy ich uverejnením na internetových stránkach predávajúceho, pred odoslaním nezáväznej objednávky, ako aj po uzavretí kúpnej zmluvy ich zaslaním v prílohe elektronickej pošty. Kupujúci pred odoslaním objednávky bol vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že si VOP prečítal v celom rozsahu, porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam v nich uvedených a že s nimi súhlasí. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

II. Návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, objednávka, kúpna zmluva, osobitné upozornenie

1. Predávajúci informuje spotrebiteľa pred uzavretím kúpnej zmluvy, že predmetom kúpnej zmluvy je vždy použitý tovar, repasovaný tovar, tovar, ktorého jednotlivé súčasti mohli byť v minulosti zmenené, upravené, vymenené, opravené, pričom súhlasom s týmito VOP kupujúci berie na vedomie túto skutočnosť, bol o predaji použitého, repasovaného tovaru oboznámený a upozornený, pričom pre prípad uzatvorenia kúpnej zmluvy je s týmto uzrozumený.

2. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy je odoslanie objednávky vo forme elektronickej pošty alebo vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho kupujúcim alebo prostredníctvom telefónu.

3. Na základe objednávky predávajúci elektronickou poštou alebo telefonicky informuje kupujúceho o dostupnosti požadovaného tovaru, o možnom termíne dodania požadovaného tovaru, o jeho hlavných vlastnostiach, kvalite, akosti, vadách tovaru a iných skutočnostiach týkajúcich sa požadovaného tovaru, v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru, ktoré sú potrebné pre rozhodnutie kupujúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu.

4. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním ponuky návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúcemu predávajúcim prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky a po vzájomnej dohode o kúpnej cene a termíne dodania tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim.

5. Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou kupujúceho v databáze predávajúceho.

6. Spotrebiteľ súhlasom stýmito VOP vyhlasuje, že pred záväzným akceptovaním ponuky návrhu ho predávajúci výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne oboznámil o:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe;
b) o obchodnom mene a mieste podnikania predávajúceho;
c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty;
d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet;
e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, o skutočnosti, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky;
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho;
g) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy;
h) poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
i) o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty;
j) o povinnosti spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru;
k) o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy;
l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka;
m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľovi po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje;
n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať a o spôsobe akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie;
o) dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť a o podmienkach vypovedania zmluvy;
p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok;
q) o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok;
r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné;
s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné;
t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov
v) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je nemecký jazyk so slovenským prekladom.

III. Kúpna cena, platobné podmienky

1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a cenu za poštovné, balné a za dopravu tovaru.

2. Kúpna cena tovaru , na ktorej sa predávajúci s kupujúcim dohodli, je konečná, uvádzaná bez dane z pridanej hodnoty, ale aj s daňou z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kúpna cena nezahŕňa cenu za poštovné, balné a za dopravu tovaru, ktoré sú závislé od vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Výška ceny za poštovné, balné a za dopravu tovaru sa odvíja od voľby kupujúceho. Výška ceny za dopravu je v rozpätí 5-400,- Eur, pričom jej konkrétna výška je stanovená na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, v závislosti od počtu kilometrov od miesta sídla podnikateľa do miesta dodania určeného kupujúcim.

3. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien od dodávateľov, v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie. Predávajúci má pred záväzným akceptovaním ponuky návrhu povinnosť vyžiadať si od kupujúceho súhlas so zmenou ceny. Kupujúci má v prípade zmeny ceny právo od zmluvy odstúpiť.

4. Kupujúci môže zaplatiť kúpnu cenu:
a) bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho uvedený v čl. I týchto VOP;
b) v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho pri preberaní tovaru osobne v miestne prevádzky predávajúceho.

5. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

7. Vprípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na miesto dodania a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar vsplátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť prevzatie tovaru kupujúcim a odstúpiť od zmluvy.

8. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby neposkytuje.

IV. Dodanie tovaru

1. Dodanie tovaru je možné na území Slovenskej republiky, Českej republiky, popr. na miesto dodania tovaru na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.

2. Ak sa nedohodli predávajúci s kupujúcim inak, predávajúci je povinný dodať tovar do 30 dní od záväzného akceptovania ponuky návrhu.

3. Predávajúci zašle spolu s tovarom daňový doklad – faktúru, prípadne dodací list. Ak predávajúci nedodá tovar v lehote uvedenej v čl. IV bod 2 týchto VOP, je spotrebiteľ oprávnený od zmluvy odstúpiť.

4. Predávajúci je povinný v prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy pre nedodanie tovaru v dohodnutej lehote, vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, ak bola zaplatená, v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a to bezhotovostným prevodom na účet spotrebiteľa.

5. Miestom dodania tovaru sa rozumie bydlisko spotrebiteľa, sídlo podnikateľa, popr. iná adresa, ktorú oznámi kupujúci predávajúcemu ako miesto dodania tovaru pred odoslaním tovaru predávajúcim. Kupujúci sa zaväzuje prevziať dodaný tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní kupujúci pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Osoba splnomocnená kupujúcim na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu alebo zamestnancovi prepravnej spoločnosti písomné splnomocnenie na prevzatie tovaru.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená splnomocnená osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednávky tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim vjednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci zviacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prvého dodaného tovaru.
Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.

6. Ak bude nutné opakovanie dodania tovaru kupujúcemu z dôvodu neúspešnosti dodania tovaru z dôvodov na strane kupujúceho (neprítomnosť kupujúceho, popr. splnomocnenej osoby na mieste dodania tovaru, nesprávne zadané miesto dodania tovaru kupujúcim), všetky náklady s opakovaným dodaním tovaru znáša kupujúci.

7. V prípade, ak kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať tovar a zaplatiť kúpnu cenu za dodaný tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, súhlasom s týmito VOP sa zaväzuje kupujúci zaplatiť predávajúcemu všetky náklady súvisiace s dopravou, poštovným a balným, výška ktorého bola dohodnutá na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.

8. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru na miesto dodania tovaru.

9. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar hneď po doručení v prítomnosti predávajúceho alebo zamestnanca prepravnej spoločnosti. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí predávajúci alebo zamestnanec prepravnej spoločnosti. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo výmenu vadného tovaru za bezvadný tovar, v prípade, ak predávajúci sa za vady tovaru zodpovedá v zmysle Občianskeho zákonníka.

V. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

1. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny a preto sa kupujúci stane vlastníkom tovaru až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.

2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme kupujúci alebo splnomocnená osoba kupujúcim tovar od predávajúceho alebo zamestnanca prepravnej spoločnosti.

VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, nedodania tovaru v dohodnutej lehote v kúpnej zmluve, z dôvodov, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu dovoz alebo dodanie alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo vyžadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote stanovenej v čl. IV bod 2 alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti informovať kupujúceho bez zbytočného odkladu a vrátiť mu kúpnu cenu, ak bola uhradená, v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.

3. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

4. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru ani v dodatočnej lehote podľa odseku 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1.

5. V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný informovať predávajúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na internetovej stránke predávajúceho. Odstúpenie od kúpnej zmluvy a tovar je potrebné zaslať na adresu sídla predávajúceho Getriebe HD, so sídlom a prevádzkou na Burgtorstraße 8, 74930 Ittlingen, Nemecko.

6. Tovar je spotrebiteľ povinný vrátiť úplný s kompletnou dokumentáciou, vrátane dokladu okúpe, nepoškodený, nepoužitý, čistý, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Odporúča sa tovar poistiť.

7. V prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

8. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

9. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar naspäť predávajúcemu alebo odovzdať predávajúcemu na adrese predávajúceho alebo odovzdať ho zamestnancovi predávajúceho na základe vzájomnej dohody v mieste dodania tovaru. Lehota na vrátenie tovaru je zachovaná alebo tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

10. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy.

11. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty uvedenej v čl. VI bod 2 VOP.

12. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov prevzatia tovaru predávajúcim.

13. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa čl. VI VOP bod 12 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby.

14. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

15. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

16. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

17. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.

18. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

19. Spotrebiteľ je informovaný o tom, že nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

VII. Reklamačný poriadok

1. Kupujúci pred uzatvorením zmluvy bol poučený odsúhlasením týchto VOP ako aj zamestnancom predávajúceho formou elektronickej pošty alebo cez telefón, že predmetom kúpnej zmluvy sú vždy použité veci alebo repasovaný tovar dodávaný na základe požiadaviek a objednávky kupujúceho.

2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

3. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

4. Predávajúci, vzhľadom na skutočnosť, že predmetom zmluvy sú použité veci alebo repasovaný tovar, poskytuje záruku v trvaní 12 mesiacov, s čím spotrebiteľ odsúhlasením týchto VOP súhlasí. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci spotrebiteľom.

5. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, a za ktorú predávajúci zodpovedá, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

6. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

7. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

8. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

9. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

10. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

11. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.

12. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov Slovenskej republiky a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho. V prípade výskytu vady tovaru nesmie spotrebiteľ tovar až do odstránenia vady tovar ďalej používať.

13. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. VII týchto VOP. Spotrebiteľ bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto VOP na internetovej stránke predávajúceho a spotrebiteľ mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

14. Ak tovar vykazuje vady, spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho alebo po vzájomnej dohode s predávajúcim ho odovzdá predávajúcemu v mieste dodania tovaru predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Spotrebiteľ je povinný v oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje.

15. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od spotrebiteľa predávajúcemu alebo určenej osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;

16. Predávajúci vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme emailovej pošty alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovení Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

17. Spotrebiteľ je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) zákona o ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú spotrebiteľ mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu,
b) ak spotrebiteľ neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou, iným zásahom vyššej moci,
j) ak vada bola spôsobená vykonaním mechanického zasiahnutia do veci alebo tovaru, jeho demontážou, výmenou niektorej súčastí bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

21. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej / donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e- mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom emailovej pošty doručený doklad o vybavení reklamácie.

22. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví v závislosti od reklamovanej vady.

24. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia spotrebiteľa reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov,
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.

25. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí, aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.

26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru.

27. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

29. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.

30. Predávajúci vzhľadom na čl. VII bod 1 neposkytuje záruku za predané veci a tovar v prípade, ak je kupujúcim právnická osoba, podnikateľ.

31. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927, http://www.soi.sk , alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/

32. Spotrebiteľ je oprávnený podať sťažnosť alebo podnet vo vzťahu k predaju tovaru predávajúcemu na adresu sídla predávajúceho alebo na adresu prevádzky predávajúceho uvedené v čl. I týchto VOP, písomne poštou, elektronickou poštou, telefonicky, popr. iným vhodným spôsobom. O spôsobe vybavenia podanej sťažnosti alebo podnetu bude spotrebiteľ informovaný v lehote do 30 dní odo dňa doručenia sťažnosti alebo podnetu kupujúcemu.

VIII. Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť splnenia oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho.

2. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme emailovej pošty alebo telefonicky.

3. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluv